Najczęściej popełniane błędy podczas odchudzania

Najczęściej popełniane błędy podczas odchudzania – to przewodnik, dzięki któremu unikniesz podstawowych błędów popełnianych przez osoby odchudzające się Zbyt niska kaloryczność diety lub dodatkowe obniżenie kaloryczności diety. Diety o kaloryczności 1000 czy nawet 800 kcal to żadna nowość. Niestety zbyt mocne ograniczenie kaloryczności może spowodować obniżenie tempa metabolizmu. A co się wtedy stanie? Po początkowej

Czytaj więcej

Otyłość matki, a rozwój mikroflory jelitowej u noworodka

Otyłość matki, a rozwój mikroflory jelitowej u noworodka – nowe badania przeprowadzone na University of Colorado Anschutz Medical Campus wykazały, że hormony znajdujące się w mleku matki, mogą mieć korzystny wpływ na rozwój zdrowej mikroflory jelitowej niemowlęcia. Chroniąc je potencjalnie przed zapaleniem jelit, otyłością i innymi chorobami w późniejszym wieku. Jest to pierwsze badanie sugerujące,

Czytaj więcej

Probiotyki w sporcie

Probiotyki w sporcie Wyczynowi sportowcy,  a także osoby uprawiające sport amatorsko, znajdują się w grupie zwiększonego ryzyka występowania infekcji dróg oddechowych oraz przewodu pokarmowego  (od 20% do nawet 50% sportowców). Schorzenia te wpływają negatywnie na kondycję psychiczną i fi­zyczną sportowca oraz osiągane w następstwie wyniki sportowe. Uważa się, że zaburzenia mikroflory jelitowej, szczególnie często zgłaszane

Czytaj więcej

Węglowodany rafinowane mogą zwiększać ryzyko wystąpienia depresji

Dieta bogata w rafinowane węglowodany może prowadzić do zwiększonego ryzyka wystąpienia depresji u kobiet po menopauzie, wynika z badania opublikowanego w American Journal of Clinical Nutrition. James Gangwisch wraz ze współpracownikami z wydziału psychiatrii w Columbia University Medical Center (CUMC) badał zależność pomiędzy ładunkiem… Przenosiny bloga. Czytaj więcej na: http://dietetykwszczecinie.pl/blog/12-newsy/4-weglowodany-rafinowane-moga-zwiekszac-ryzyko-wystapienia-depresji.html

Czytaj więcej

Bierne palenie zwiększa otyłość u dzieci.

Naukowcy z Medical College of Georgia na Uniwersytecie Augusta (MCG) przebadali 220 chłopców i dziewcząt (w wieku 7-11 lat, z nadwagą lub otyłością). Odkryli, że dzieci narażone na bierne palenie były bardziej otyłe niż dzieci nie narażone na dym tytoniowy. Ponadto procesy poznawcze były zaburzone u dzieci narażonych… Przenosiny bloga. Czytaj więcej na: http://dietetykwszczecinie.pl/blog/10-dieta/5-bierne-palenie-zwieksza-otylosc-u-dzieci.html

Czytaj więcej

Jesteś tym, co jadł Twój ojciec !

Jesteś tym, co jadł Twój ojciec – okazuje się, że nie tylko mamy, ale także ojcowie mogą „jeść za dwoje”. Z badań opublikowanych 3 grudnia w Cell Metabolism wynika, iż masa ciała ojca, wpływa na dziedziczone informacje, zawarte w spermie. Plemniki szczupłych i otyłych mężczyzn mają różne markery epigenetyczne (specyficzne miejsca w genach dzięki, którym

Czytaj więcej

Suplementy dla kobiet

Suplementy dla kobiet. Często spotykam się z pytaniem o suplementy dla kobiet. Zaraz za tym pytaniem podąża okrzyk – ale ja nie chcę wyglądać jak Schwarzenegger!!!! Na szczęście poprzez dużo niższy poziom testosteronu od mężczyzn, Paniom to nie grozi. Zapraszam zatem… Przenosiny bloga. Czytaj więcej na: http://dietetykwszczecinie.pl/blog/10-dieta/8-suplementy-dla-kobiet.html

Czytaj więcej

Top5 Fit produktów, po których przytyjesz

Top5 Fit produktów, po których przytyjesz Tematyka odżywiania pełna jest różnego rodzaju kłamstw, mitów i niedopowiedzeń. To co ludzie uważają za prawdziwe często jest dokładnym przeciwieństwem prawdy. Oto TOP5 „fit” czy też „dietetycznych” produktów, po których zamiast chudnąc grozi nam zwiększenie masy ciała…. Przenosiny bloga. Czytaj więcej na: http://dietetykwszczecinie.pl/blog/10-dieta/10-top5-fit-produktow-po-ktorych-przytyjesz.html

Czytaj więcej

Białkowe śniadanie pomaga w regulacji masy ciała

Jak wykazały badania około 60 procent młodych ludzi, nie je śniadania, nawet aż cztery razy w tygodniu. Chociaż dietetycy zalecają spożywanie śniadania jako element strategii zmniejszenia możliwości pojawienia się otyłości, niewiele badań ukazywało, czy rzeczywiście śniadanie odgrywa…. Przenosiny bloga. Czytaj więcej na: http://dietetykwszczecinie.pl/blog/12-newsy/11-bialkowe-sniadanie-pomaga-w-regulacji-masy-ciala.html

Czytaj więcej